sâmbătă, 17 aprilie 2010

Retete desuete: Ciorba de loboda




Ciorba de loboda e un fel de mancare modest, dar cu istoric si personalitate. Pe vremuri, vara, gaseam adesea in bucataria bunicii cate un ceaun plin de ciorba de loboda, pe care o mancam rece, dreasa cu lapte acru si cu mamaliga. Era atat de buna, aromata si racoritoare.
Zilele trecute mi s-a facut dor de ciorba aceasta rozalie si acrisoara, asa ca am preparat o oala de vreo 5 l...
Asadar:
-3 manunchiuri bune de loboda (minim)
-cate o legatura de marar, patrunjel si leustean
-2-3 morcovi
-2 radacini de patrunjel
-3 cartofi
-un pumn de orez
-4-5 fire de ceapa verde
-2 rosii sau 2 linguri pasta de rosii
-3 linguri ulei
-sare, piper
-bors sau zeama de lamaie pt acrit


Am curatat si taiat legumele, le-am sotat putin in oala, apoi am adaugat apa si orezul bine spalat. Le-am fiert la foc mic si, cu 5 minute inainte de a lua oala de pe foc, am adaugat loboda taiata. Am acrit cu zeama de lamaie si am adaugat verdeata tocata.
Merge atat calda cat si rece, simpla sau cu smantana sau lapte batut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu