duminică, 25 aprilie 2010

Cheesecake cu vanilie, lamaie si visine


Cheesecake e unul din deserturile pe care le pregatesc cel mai des. Reteta e in esenta aceeasi, variaza doar aromele: fructe, ciocolata, vanilie... Conteaza foarte mult calitatea ingredientelor folosite, in principal a branzei de vaci, care trebuie sa fie cat mai cremoasa. In general se recomanda folosirea branzei la cutie Philadelphia, dar e foarte scumpa si, oarecum, nu la fel de gustoasa.
De data asta am vrut un cheesecake acrisor si aromat:
-minim jumatate de kilogram de branza de vaci (cremoasa, neacrita)
-2 oua intregi
-1 fiola esenta vanilie
-zahar (dupa gust)
-coaja rasa de lamaie
-biscuiti digestivi pentru blat
-visine din compot
-200 g smantana
-2 linguri faina pentru prajituri
-50 g unt
Am pisat biscutii, apoi i-am amestecat cu untul topit si i-am asezat strat uniform in tava non-aderenta. I-am dat la cuptor 5 minute, apoi i-am scos sa se raceasca.
Am pregatit compozitia de branza amestecand bine zaharul, branza de vaci, ouale, smantana, vanilia, coaja de lamaie si, in final, faina.
Am turnat jumatate din compozitie peste blatul de biscuiti, am adaugat jumatate din cantitatea de visine, apoi am turnat peste si restul de compozitie. Deasupra am presarat uniform visinele ramase, pentru decor.
Am dat la cuptor la foc mic. Se coace minim 40 minute - depinde si de grosimea prajiturii. E gata cand, daca infigi in ea o scobitoare, iese curata.

Un comentariu: